Son İletiler

#41
Genel Tartışma / Yıllara Göre Sınav Zorlukları
Son İleti Gönderen ATA0825 - Eyl 10, 2025, 08:09 ÖS

Yıllara Göre Sınav Zorlukları
Yazar: AHMET TARIK ALKAN

Her sene sınava hazırlanan öğrencilerin aklına gelen ilk sorulardan biri şudur: Acaba bu sene sınav zor olacak mı? Öğrenci kafası ile düşündüğümüzde sınavın kolay olması avantaj olarak görülse de aslında durum öyle değil. Tatmin olarak mantıklı olsa da sonuç olarak sınavın kolay olması aslında öğrencilere bir şey kazandırmayacaktır. Çünkü YKS başarı değil sıralama endekslidir. Hiçbir üniversite size "TYT'de 90, AYT'de 65 net yap sonra bize gel" demeyecektir. Buradaki asıl olay yapılan sıralamalar ve açılan kontenjanlardır. YKS'nin kolay olması bilenle bilmeyen öğrencilerin arasındaki makası daraltacaktır ve bundan dolayı yığılmalar yaşanacaktır. YKS'nin zorluğuna göre seneler içerisinde yapılan netlerin birbirinden farklı değerlere sahip olduğuna da çokça kez şahit olduk. Mesela 2020'de 90 net yapan bir öğrenci ile 2021'de 90 net yapan bir öğrenci arasında binlerce kişilik fark vardı. Bu sadece bir örnek aslında. 2018'den bugüne kadar yapılan YKS'lerde zorluk ve yığılma durumları nasıldı? Bu yazıdaki konumuzda aslında tam olarak bu.

2018 - İLK KURŞUN

YGS ve LYS formatının yıllar boyunca kullanılmasından sonra YKS(TYT-AYT) modelinin kullanıldığı ilk yıl 2018'dir. TYT ile başlayalım. O sene sınava giren öğrencilerin ve sınavı inceleyen uzmanların görüşlerine bakacak olursak Matematik ve Geometri'nin eleyiciliği belirlediğini söyleyebiliriz. Birçok öğrenci Matematik testinde bulunan soruların uzun ve uğraştırıcı olduğunu belirtmiş. Süreyi en çok tüketen kısmın da özellikle problem soruları olduğunun üzerinde durulmuş. Ayrıca 2018 yılında ilk defa uygulanan TYT'nin 135 dakika olduğunu da unutmayalım. Geometri ile ilgili de en çok yapılan yorumlardan biri ise soruların geçerliği düşürecek kadar orantısız dağılmasıydı.Yani soruların seçildiği konular orantılı bir şekilde dağılmamıştı. Türkçe önceki sınavlara benzer bir şekilde anlam ve dil bilgisi soruları olarak dağılmıştı. Genel kanı soruların orta zorlukta olduğuydu. Fen bilimleri ve Sosyal Bilimler testleri ise Türkçe ve Matematik testlerinin aksine kolay sorulara sahipti. Yıllar sonra şu anki öğrencilerim çözdüklerinde de aynı yorumu yapıyorlar.

AYT'ye gelecek olursak Matematik testi tıpkı TYT'de olduğu gibi orta zorluğun üzerinde zorluğa sahipti. Özellikle o dönem sınava giren öğrenciler AYT'deki en zor soruların Geometri kısmında olduğunu belirtmişler. Sorular genel olarak şekillerden değil de sözel yönergelerden oluşuyordu. Yani yönergelerde sorular betimlenmiş ve çizim öğrencilere bırakılmıştı. Fen Bilimleri testi ise orta zorluktaydı. Genel olarak konulara hakim olan bir öğrenci tarafından çözülebilecek sorulara sahipti. Sosyal 1 kısmı yine konulara hakim öğrenciler tarafından çözülebilecek sorulara sahipken sözelci öğrencilerin çözdüğü Sosyal 2 testi beklenildiği üzere Sosyal 1'den çok daha detay ve zor sorulara sahipti. Edebiyat dönemin eşit ağırlıkçı ve sözelci öğrencilerine göre YKS 2018'in en kolay testiydi. Felsefe grubu soruları da genel olarak orta dereceli sorulara sahipti. YKS 2018'i genel olarak toparlayacak olursa Matematik testinin ayırıcı belirlediği bir sınavdı.

2019
TYT ile başlayalım 2019'a ve ders ders gidelim. Türkçe genel olarak orta denilebilecek ve yapılabilir tarzda bir zorluğa sahipti. O dönem sınava giren öğrenciler ve o sınavı değerlendiren birçok uzmana göre dil bilgisinin kısmen zor ama anlam sorularının genel olarak orta kolay denebilecek zorlukta olduğu bir sınavdı. Matematik testi ile herkesten çıkan tek ses ise şuydu: Sorulara sürem yetişmedi! Dönemin öğrencileri süreyi yetiştirmekte çok zorlandıklarını ve buradaki durumun diğer testlerini de çokça etkilediklerini belirtti. Fen testi ile ilgili uzmanlar ve öğrenciler kolay yorumunu yaptılar. Genel olarak konu birikimine sahip olan öğrencilerin çözerken çok zorlanmadığı bir testti. Sosyal testinin ilk iki kısmını oluşturan Tarih ve Coğrafya soruları ile ilgili çok olağandışı bir yoruma rastlamadık ama Felsefe ve Din sorularının çok fazla anlam karmaşası yarattığı arıca kavram sorularının da çok zor olduğu dönem öğrencileri tarafından en çok yapılan yorumlardı.

AYT ye geçecek olursak tüm gruplar için ortalama zorlukta bir sınav olduğu yorumu yapılabilir. Farklı bir yorum yapacak olursak Tarih 1 ve Tarih 2 testlerinde bulunan tüm sorular bilgiyi ölçmek için hazırlanmış sorulardı. Konularla ilgili yeterince bilgiye sahip olmayan öğrencilerin çözemeyeceği türden sorulardı. Matematik ve Geometri testi TYT'nin aksine çok uzun olmayan ve genel olarak yorum gücünün konuştuğu sorulara sahipti. Fen kısmında ise özellikle Fizik içerisinde birçok eleyci sorunun bulunduğu dönemin öğrencileri ve sınavı yorumlayan uzmanlar tarafından sıkça dile getirilmişti. Geçmişe dönük yaptığım araştırmalarda dönemin birçok uzmanı, soruları çözmek sadece konu bilgisinin yeterli olmadığı bunun dışında farklı soru tiplerine de aşina olunması gerektiği belirtilmiş.

2020 - PANDEMİ
 
Birçok kişi tarafından malum sene olarak bilinen sınav senesidir. Gerek konuların azaltılması gerekse de yığılmanın olması sınav sonuçlarının kaderini büyük ölçüde değiştirmişti aslında

Ayrıca bu senede yapılan TYT nin süresi 135 dakikadan 165 dakikaya çıkarılmıştır. TYT içerisinde öğrencilerin en çok zorlandığı ders hiç kuşkusuz Türkçe idi. Öğrenciler özellikle anlam sorularında çokça çelişkiye düştüklerini ve birkaç şık arasında kaldıklarını çokça dile getirdiler. Test içerisindeki dil bilgisi sorularını ise zorlanmadan yaptıkları da ortak yorumlardan biriydi. Bu seneki Türkçe testinden en akılda kalan kısım ise hiç kuşkusuz Mabel Matiz sorusuydu :) Matematik için uzmanların ilk söylediği şey önceki senelere göre daha kolay olduğuydu. Bu sene içerisindeki Matematik soruları ile ilgili en çok dikkat çeken durum ise yeni nesil soruların fazla bulunmasıydı. Görece kolay olarak görülen problem soruları bu yöntemle birlikte biraz daha karmaşık hale getirilmeye çalışılmış.Sosyal Bilimler testi yine orta düzeyde denebilecek sorulara sahipti. Tarih ve Coğrafya klasik tarzdan hazırlanmış ve genel olarak yorum ağırlıklı sorulardan oluşmuştu. Din Kültürü de bir soru hariç genel olarak yorum sorularından oluşan bir testti. Felsefe ise daha çok bilginin ön planda olduğu genel olarak felsefik kavramlara hakim olmayan öğrencilerin zorlanacağı sorulara sahipti. Kimya ve Biyoloji genel olarak öğrencilerin bilgi düzeyini ölçen sorulardan oluşmaktaydı. Fizik dersi yine Fen Bilimleri testi içerisinde belirleyici bir role sahipti. Fen Bilimleri testi orta düzeyde bir zorluğa sahipti.

AYT de konu dağılımı önceki senelere göre farklıydı. Covid-19 salgınının ortaya çıkması ile her dersten belli oranda konular eksiltilmişti. Matematik'te Limit-Türev-İntegral , Fizik'te Atom Fiziği ve sonrası, Kimyada Organik Kimya, Biyolojide Bitkiler, Tarihte Çağdaş Dünya Tarihi, Edebiyatta 1980 sonrası Roman ve Tiyatro konuları çıkarılmıştı. Matematik testi dönemin öğrencileri ve uzmanları tarafından beklenenden daha kolay olarak değerlendirildi. Önceki seneye göre Geometri'den daha fazla soru gelmişti. Tabii ki burada azaltılan konuların da payı vardı. Edebiyat ve Sosyal Bilimler 1 testi keza öyleydi. Bilen ile bilmeyen öğrencileri birbirinden ayıracak sorular pek yoktu.  Sosyal Bilimler 2 testi de önceki yıla göre nispeten daha kolay sorulara sahipti. Fen Bilimleri testinde; Fizik ortalama üstünde sorulara sahipti. Kimya'da daha çok işlem soruları hakimdi ve orta zorlukta sorular vardı. Biyoloji ise klasik olarak direkt bilgi düzeyinde sorulara sahipti.

2021 - EN ZOR YIL
 
2021 yılındaki YKS birçok öğrenci tarafından geçen altı yıl içerisindeki en zor sınav süreci olarak tanımlanır. Tyt'de özellikle öğrencilerin arttırılan süreye karşın yetiştirme ile ilgili çokça sıkıntı yaşadığı gözlemlenmiştir. Türkçe testi önceki senelere göre daha kısa ve nispeten kolay olan paragraf sorularından oluşuyordu. Diğer yıllara göre farklı olan durumlardan biri dil bilgisi sorularının az olmasıydı. Matematik testinde öğrencilerin büyük çoğunluğunun soruları yetiştirmekte zorlandığı gözlemlenmiştir. Uzmanlar soruların önceki yıllara göre daha zor, uzun ve uğraştırıcı olduğu konusunda birleşmiştir. Geometri sorularının da ortalama olsalar bile çokça zaman aldığı gözlemlenmiştir. Sosyal Bilimler testi daha çok yorum kabiliyetini ölçen sorulardan oluşmaktadır, bilgi sorularını çok yer verilmemişti. Fen Bilimleri testi de öğrencilerin temel bilgilerini ölçecek tarzdaydı. Genel olarak konularla ilgili yeterli bilgilere sahip öğrencilerin çözebileceği zorlukta bir testti.

 AYT'de Matematik testi önceki senelere göre çok daha zordu. Bu durum net ortalamalarının da düşmesine sebebiyet verdi. İşlem yükünün çok ağır olduğu bir sınavdı.Bu durum da haliyle çokça da süre kaybına neden oldu. Ayrıca Geometri sorularının klasik tarzdan çok yeni nesil tarzda olduğunu söyleyebiliriz. Sorularda  şekillerin betimlemesi genel olarak öğrencilere bırakılmıştı. Fen Bilimleri testinde klasik olarak yine Fizik orta zor ve ayırt edici sorulara sahipti. Diğer Fen Bilimleri testlerine göre Fizik ayırt ediciliği belirledi. Ayrıca sorularda uzun paragraflar da vardı. Kimya ve Biyoloji testleri ise oldukça kolaydı. Öğrenciler genel olarak kendilerini zorlayan bir konu olmadığını dile getirdiler. Edebiyat testi de ortalama zorluktaydı. Bu test içerisinde en çok göze çarpan durum ise soruların ağırlıklı olarak Divan döneminden gelmesiydi. Cumhuriyet'ten sadece bir soru gelmişti. Tarih 1 ve Tarih 2 soruları genel olarak bilgiyi ölçen sorulardan oluşmaktaydı. Bazı sorular ortalamanın üstündeydi. Coğrafya 1-2, Felsefe ve Din Kültürü grubunda bulunan sorular ise ortalama zorluktaydı.

2022
 
2022'deki TYT'nin genel olarak tüm derslerde ortalama zorluğa sahip olduğunu söyleyebiliriz. Türkçe'de hem dil bilgisi hem de paragraf soruları genel olarak yapılabilir seviyedeydi. Matematik testindeki sorular önceki seneye göre hem daha kolay hem de daha az uğraştırıcıydı. Sosyal Bilimler testi için de aynısı söylenebilir. Tarih soruları belirleyici bir role sahipti. Birkaç soruda sadece Tarih değil aynı zamanda Coğrafya bilgisinin de önemli rol oynadığı görülmekte. Coğrafya genel olarak orta zorluğa sahipti. Felsefe ve Din Kültürü'nde ise sorular daha çok bilgiyi ölçmeye yönelikti. Öğrencilerin bu testlerde zorlandığı gözlemlendi. Fen Bilimleri testi de genel olarak ortalama zorluktaydı.

AYT ye bu sefer Edebiyat ile başlayalım. Edebiyat önceki yıla göre daha uzun, zor ve eleyici sorulara sahipti. Özellikle yazar eser, dönem özellikleri gibi birçok ayırt edici sorular test içerisindeydi. Her kazanımdan sorunun olduğu testte özellikle divan dönemi soruları yine çoğunluktaydı. Matematik testi önceki seneye göre daha kolaydı. Genel olarak bilgiyi ölçecek nitelikte ve işlem yükünün yoğun olduğu testte 27 Matematik, 13 tane de Geometri testi bulunmaktaydı. Fen Bilimlerinde ise bu sefer ayırt edicilik rolu Biyoloji'deydi. Biyoloji testi dönem öğrencileri tarafından zor olarak değerlendirilen ve eleyici sorulardan oluşan bir testti. Kimya testi de genel olarak bilgiyi ölçen ve işlemin az olduğu orta sorulardan oluşmaktaydı. Fizik soruları da genel olarak konulara hakim olan öğrencilerin çözebileceği orta zorlukta sorulardan oluşmuştu. Coğrafya 1-2 ve Felsefe grubunda bulunan sorular uzmanlara göre öğrencileri pek zorlamayan sorularan oluşmuştu. Din Kültürü ve Tarih 1-2 testleri de genel olarak öğrencilerin konularla ilgili saf bilgisini ölçen sorulardan oluşuyordu.

2023 - Deprem Etkisi
 
2023 YKS serüveni akıllarda deprem yılı olarak yer etti. 6 Şubat 2023'te meydana gelen Maraş Merkezli depremlerden sonra 2020 yılında uygulanan AYT'de belli konuların çıkarılması metodu burada da uygulandı.

TYT'de özellikle Türkçe testinin belirleyici bir role sahip olduğunu söylemek yanlış olmaz. Testte bulunan anlam sorularının çok zaman aldığı ve çokça da arada bıraktığı sınav öğrencilerinin en büyük şikayetiydi. Dil bilgisi sorularının ise oldukça kolay olduğu söylenebilir. Matematik testi ise bir önceki seneye göre daha zor sorulardan oluşmaktaydı. Özellikle problem sorularının çok zaman kaybettirdiği de birçok öğrencinin dilindeydi. Test içerisinde geometri soruları ise hem uzmanlar hem de öğrenciler tarafından kolay orta seviyesinde görülmekteydi. Fen Bilimleri testi içerisinde Fizik'teki soruların orta zorlukta olduğu ve yoruma dayalı hazırlandığı söylenebilir. Kimya'nın da aynı şekilde yorum ağırlık sorulardan oluştuğu ve düzenli soru çözen öğrencilerin kolayca yapabileceği bir test olduğu söylenebilir. Biyoloji testi yine diğer Fen Bilimleri testleri gibi orta zorlukta olduğu ancak bilgi düzeyini ölçtüğü söylenebilir. Sosyal Bilimler testinin de genel olarak orta zorlukta olduğundan bahsedilebilir. Felsefe ve Din Kültürü testlerinde 4'er soru yorum düzeyini, birer soru da bilgi düzeyini ölçmek için hazırlanmıştı.

AYT'de Matematik testinin önceki seneye göre daha zor olduğunu söyleyebiliriz. Limit, Türev, İntegral sorularının olmadığı testte TYT ve AYT'deki  ortak mütfredattan çokça soru geldiği görülmektedir. Genel olarak orta zor bir test olduğunu söyleyebiliriz. Fen Bilimleri testinde Fizik'teki soruların daha çok hareket ve kuvvet ünitesinden geldiği gözlemlendi. Genel olarak yorum ve işlem sorularının ağırlıklı olduğu testin orta zorlukta olduğunu söyleyebiliriz. Kimya testi genellikle orta zorlukta hem bilgi düzeyini ölçen hem de yorum düzeyini ölçen sorulardan oluşmaktadır. Biyoloji testi de klasik olarak bilgi düzeyini ölçen orta zorlukta sorulardan oluşmaktadır. Edebiyat testi her kazanımdan en az bir sorunun olduğu, genel kültürü ölçmenin ön planda olduğu orta zorlukta sorulardan oluşmaktadır. AYT Coğrafya 1-2 testi hem eşit ağırlık hem de sözel öğrencileri için ayırt edici zorlukta sorulara sahipti. Sorular genel olarak bu konulara hakim olan ile olmayan öğrencileri ayırt edecek düzeydeydi. Tarih 1-2 soruları da yine her zaman olduğu gibi bilgi düzeyini ön planda tutan ve orta zor seviyeye sahip sorulardan oluşmaktaydı. Felsefe grubu soruları 2022'ye göre nispeten daha kolay sorulardan oluşan ve genel olarak bilgiyi değil, yorumlama gücünü ölçen sorulardan oluşmaktaydı. Din Kültürü grubu soruları ise kavram ve bilgi sorularının yoğunlukta olduğu orta zorlukta yeni nesil sorulardan oluşmaktaydı.

🎯 2024 – "Beklenenden Farklı"

2024 YKS, birçok öğrencinin ve öğretmenin sınav öncesi tahminlerinin dışında seyreden bir sınav oldu. Genel anlamda "orta zor" olarak tanımlansa da bazı testler önceki senelere göre oldukça farklı yapıda hazırlandı. Bu yılın en önemli farkı, bazı derslerde klasikleşmiş konuların yerini daha sıra dışı, daha önce nadiren sorulan kazanımların almasıydı.

📘 TYT 2024

Türkçe: Sorular uzun değil ama çok katmanlıydı. Paragraf sorularının dili yalın olmasına rağmen, seçeneklerde ciddi çeldiriciler vardı. Öğrencilerin "çok düşündüren ama kolay gibi görünen" sorular karşısında hata yapma oranı yüksekti. Dil bilgisi soruları yine kolaydı.

Matematik: TYT 2024 Matematik, önceki yılların tersine problem ağırlığını azaltıp daha fazla işlem ve yorum sorusuna yöneldi. "Yeni nesil" ifadesi bu yıl net biçimde hissedildi. Net ortalamaları 2023'e göre biraz daha düşüktü.

Fen Bilimleri: 2024 Fen testi genel olarak "orta" zorluktaydı. Fizik soruları bilgiye dayalı, kısa ama dikkat isteyen yapıdaydı. Kimya ve Biyoloji sorularında ise öğrencilerin yorumlama gücünü kullanması gerekiyordu.

Sosyal Bilimler: Tarih ve Coğrafya soruları temel bilgileri ölçerken Felsefe'de kavramsal çeldiriciler vardı. Din Kültürü'nde ise 2 soru doğrudan kavramsal bilgiye dayalıydı ve yorumla yapılması zordu.

📘 AYT 2024

Matematik: 2021 kadar olmasa da son yılların en uğraştırıcı testlerinden biri olarak görüldü. Sorular işlem yönüyle ağır, çeldirici yönüyle zekiceydi. Net ortalamaları 2023'e göre düştü.

Fen Bilimleri: Özellikle Fizik sorularında mekanik, elektrik ve optik ön plandaydı. Kimya soruları hem işlem hem yorum istiyordu. Biyoloji ise klasik bilgiye dayalıydı ama birkaç deney sorusu öğrencileri zorladı.

Edebiyat–Sosyal 1: Edebiyat testinde "anlam birliği" soruları dikkat çekti. Yazar-eser ilişkisi beklenenden daha az soruldu. Tarih 1 soruları detay bilgi isteyen, Coğrafya 1 soruları ise yoruma dayalı sorulardı.

Sosyal 2: Bu yıl Felsefe Grubu soruları 2023'e göre daha zor ve kavramsal temelliydi. Din Kültürü'nde 2020'deki gibi "yorum + bilgi" dengesi vardı.

✅ Genel Yorum: 2024 AYT'si, öğrencinin temel bilgisine hâkim olmasını değil, bilgisini işleyebilme ve analiz edebilme becerisini test etti.

🔮 2025 – "Yığılma Yılı"

📘 TYT 2025

Türkçe: Son 3 yılın en kısa paragraflarına sahip sınavıydı. Ancak bu, soruların kolay olduğu anlamına gelmedi. Paragraflar kısa ama çok yönlü anlam çözümlemesi gerektiriyordu. Dil bilgisi 5 sorudan 4'ü klasik ve kolay, biri çeldiriciliydi.

Matematik: 2025 TYT'nin en zorlayan testi oldu. Özellikle grafik yorumlama, işlem içeren problemler ve sıralama–sayı soruları çok vakit aldı. Bu yılın TYT'sinde matematik ortalamasının önemli ölçüde düştüğü gözlemlendi.

Fen Bilimleri: Fizik soruları temel bilgilerden oluşuyordu ancak 2 soru çok işlemliydi. Kimya ve Biyoloji testleri orta kolaylıkta kabul edildi. Öğrenciler "sınavın en yapılabilir kısmı Fen oldu" yorumunu yaptı.

Sosyal Bilimler: Tarih, Felsefe ve Din soruları oldukça kısa ama bilgiye dayalı sorulardı. Coğrafya soruları ise harita bilgisi içeren 2 yeni tarz soru ile öne çıktı.

📘 AYT 2025

Matematik: 2025 AYT Matematik testinde "müfredat dışı soru var mıydı?" tartışmaları yaşandı. Özellikle fonksiyon, diziler ve logaritma soruları çok fazla yorum içeriyordu. Soruların hem işlemsel hem kavramsal zorluğu yüksekti. Geometri testinin zor olduğu bir yıl oldu; birçok öğrenci 13 sorudan sadece 3-4 tanesini çözebildi.

Fen Bilimleri: Fizik soruları çok kavramsaldı. Kimya sorularında "eski tarz soru kalmadı" yorumları yapıldı. Biyoloji ise bu yılın ayırt edici testi oldu. Çok sayıda deney yorumu, kavram karmaşası ve çeldiricili seçenek vardı.

Edebiyat–Sosyal 1: Edebiyat soruları "zor değil ama detaycı"ydı. Dönem, akım, sanatçı-yazar bilgisi yerine anlam soruları fazlaydı. Tarih 1 bilgi ağırlıklı, Coğrafya 1 harita ve grafik okuma soruları ile dikkat çekti.

Sosyal 2: Felsefe ve Psikoloji soruları öğrencileri zorladı. Kavram soruları yerine çoktan seçmeli yorum sorularına ağırlık verildi. Din Kültürü testi 2024'e göre daha kolaydı.

✅ Genel Yorum: 2025 sınavı bileni gerçekten ayıran ama aşırı zorlamayan, ölçme–değerlendirme açısından başarılı bir sınav olarak değerlendirildi. Ancak yığılmalar TYT'deki düşük ortalamalardan dolayı bu yıl da yaşandı.



Bakalım 2026'da nasıl olacak 🙂
#42
Genel Tartışma / Ynt: OKULLAR AÇILIYOR
Son İleti Gönderen OSMAN EMRE - Eyl 10, 2025, 07:54 ÖS
Alıntı yapılan: HÜSEYİN TURAN - Eyl 10, 2025, 05:42 ÖS📌 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Hüseyin Turan'ın Mesajı

Sevgili öğrencilerim,

Öncelikle böyle bir platformda ismimin zikredilmesinden, öğrencilerimin gönlünde güzel bir yer edinmiş olmaktan büyük bir mutluluk duyduğumu belirtmek isterim. Öğretmenlik mesleğinin en kıymetli yanı, yıllar sonra dahi öğrencilerimizin bizleri saygıyla, sevgiyle anmalarıdır.

Değerli öğrencim Osman Emre'nin de bu vesileyle bana selam göndermesi ve hatıralarımızı paylaşması beni ayrıca mutlu etti. Final Anadolu Lisesi yıllarında tanıştığımız o güzel sınıfları, gençliğin coşkusunu ve derslerdeki samimiyeti unutmam mümkün değildir. Elbette gençlik yıllarında kimi zaman küçük kırgınlıklar yaşanabilir; ancak önemli olan yıllar sonra bu hatıraları olgunlukla anabilmektir. Emre'nin bu inceliği de kendisinin değerli bir insan olduğunun göstergesidir.

Benim için her bir öğrencim özeldir. Sizlerin bugün gösterdiğiniz başarılar, yarının güçlü Türkiye'sine ışık olacaktır. Sizlere güveniyor, daha büyük başarılarınıza şahitlik etmeyi diliyorum.

Başta Genel Müdürümüz Sayın Erdal Karagülle olmak üzere, okul idaresinde emeği geçen tüm yöneticilerimize ve kıymetli meslektaşlarıma da selam ve hürmetlerimi sunuyorum.

Saygılarımla,
Hüseyin Turan
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

Sayın hocam sizin bu web sitemize katılmanız bizi çok heyecanlandırdı ve çok daha büyük hayallere kapıldık. Sizi seviyoruz.

Forum web sitemizin 13. üyesi hatta bizim yan hesaplar dışında forum sitemizin 2. üyesi olmanız hasebi ile siz artık bizim için çok daha kıymetlisiniz. Saygılar hürmetler. Değerlidir her zaman öğretmenler.
#43
Genel Tartışma / Tekrarlar Neden Önemli? Tekrar...
Son İleti Gönderen ATA0825 - Eyl 10, 2025, 07:53 ÖS

Tekrarlar Neden Önemli? Tekrar Nasıl Yapılır?
Yazar: AHMET TARIK ALKAN

Çalıştığınız bir konuyu tekrar etmediğinizde aynı gün içinde bile %60-70'ini unutacağınızı biliyor muydunuz? İşte bu yüzden sınavdan uzun zaman önce yapılan konu çalışması sınav için yeterli olmaz. Öğrenilen bilginin tekrar edilmesi gereklidir. O halde , Tekrar neden önemli ? Tekrar sıklığı nasıl olmalı ? Tekrar yaparken nelere dikkat edilmeli ? Tekrar Nasıl yapılır? tüm bu soruların cevaplarına bakalım.

Tekrar neden önemli?
Tekrar, dış dünyadan duyu organlarımızla aldığımız bilgileri uzun süreli belleğimizde tutmak için yani öğrenilen bilginin kalıcı olması için yapılır. Derslerde başarılı olmak için yapılması gereken en önemli şeylerden biridir.

Duyu organlarımızla dışarıdan aldığımız bilgiler kısa süreli bellekte 20 dakika - 1 gün arasında kalabilmektedir. Bu bilgileri uzun süreli bellekte depolayabilmek için tekrar yapılması ve anlamlı kılınması çok önemlidir.

Tekrar Sıklığı Nasıl Olmalı?
Öğrenilen bilginin ilk tekrarı aynı gün içinde yapılmalı.

İkinci tekrar 24 saat sonra yapılmalı. Çünkü yapılan araştırmalarda 24 saat sonra tekrar edilmeyen bilginin unutulduğu ortaya konulmuştur.

Bir hafta ve birkaç ay sonra olacak şekilde tekrarlara devam edilmelidir.

Bu kadar çok tekrara zamanımı nasıl ayıracağım diye düşünüyor olabilirsin. İyi öğrenilen bir bilginin tekrarı 10 dakika civarı sürer. O yüzden tekrarlar sandığın kadar zamanını almayacaktır. Eğer tekrara çok fazla zaman harcıyorsan o zaman o konunun çalışılmasında eksik olan, oturmayan kısımlar olduğunu anlayabilirsin.

Tekrar Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?
Dikkatin dağılmayacağı bir çalışma ortamında olmak iyi olacaktır. Aynı anda birden fazla derse odaklanılmamalıdır. Gün içinde öğrenilen konuları belirlemekle başlanır. Bu konular bir listeye yazılmalı ve gün içerisinde tekrar edilmelidir. Haftalık tekrar için ise istenilen bir gün tekrar günü olarak belirlenebilir. Düzenli tekrar yapmayı alışkanlık haline getirmek önemlidir.

Tekrar Nasıl Yapılır?
Ders tekrarı yapmak için birçok yöntem vardır. Bir de bunların neler olduğuna bakalım.

Konu çalışırken alınmış olunan  notlar , olduğu gibi tekrar tekrar sesli ya da sessiz bir şekilde okunabilir. Eğer işittiğini daha iyi hatırlıyorsan notları okunduktan sonra sesli bir şekilde anlatabilirsin. Bunu yaparken eksik kalan kısımların fark edilmesi daha kolay olur. Yapılan sesli tekrarı kayıt altına alma ve ara ara dinleme, soru-cevap gibi yöntemler işe yarayacaktır.

Okurken düzenli aralıklarla durup o ana kadar okunan bilgiler zihninde tekrar edilebilir.

Metinde geçen bir fikir değişik şekillerde söylenebilir. Kendi cümlelerinle tekrar ettiğinde daha etkili olacaktır.

Bilgiler tekrardan bir kağıda veya sayfa kenarındaki boşluklara not alınabilir. Bir kağıda tekrar alınan notun kısa ve önemli bilgileri içermesi önemlidir. Sayfa kenarlarına veya paragrafların yanına yazılan bilgi ve açıklamalar, çalışılan konunun bütününün göz önünde bulundurulmasına yardımcı olacak ve bilgilerin kalıcılığını arttıracaktır.

Etkili yöntemlerden biri de kavram haritası kullanmaktır. Kavram haritaları bilgilerin birbirleriyle ilişkilerini gösteren şemalardır. Konu çalışırken öğrenilen bilgiler kavram haritası üzerine yazılabilir. Daha sonra konu tekrarı yaparken bunları kullanarak bilgiler daha kolay bir şekilde akılda tutulabilir.

Çalışılan konu ile ilgili soru çözülmesi konunun pekişmesi açısından çok önemlidir. Burada çalışılan konu ile soru çözümü arasında çok uzun süre olmaması iyi olacaktır. Konu tekrarından sonra da bilgileri kalıcı hale getirmek için test çözmek önemlidir. Test çözdükten sonra yeni öğrenilen bilgiler notlara eklenebilir.

Önemli yerlerin ve anahtar sözcüklerin altı çizilebilir. Anahtar kelimeler çıkarılabilir ve bunların kodlanması ile tekrar yapılabilir.
Bilinmeyen kelimeleri yuvarlak içine alma , önemli yerlere yıldız işareti koyma, özet niteliğindeki kısımların altını çizme, tanımları işaretleme , benzer ve farklı olan yerleri not alma  gibi yöntemler de tekrar yaparken işine yarayabilir.
#44
Genel Tartışma / Ynt: OKULLAR AÇILIYOR
Son İleti Gönderen HÜSEYİN TURAN - Eyl 10, 2025, 05:42 ÖS
📌 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Hüseyin Turan'ın Mesajı

Sevgili öğrencilerim,

Öncelikle böyle bir platformda ismimin zikredilmesinden, öğrencilerimin gönlünde güzel bir yer edinmiş olmaktan büyük bir mutluluk duyduğumu belirtmek isterim. Öğretmenlik mesleğinin en kıymetli yanı, yıllar sonra dahi öğrencilerimizin bizleri saygıyla, sevgiyle anmalarıdır.

Ahmet Tarık'ın Vakıf Okulları Fen ve Anadolu Lisesi'nde gösterdiği gayret, çalışma azmi ve disiplinli tavrı beni ziyadesiyle gururlandırdı. Kendisi, 9. sınıftan itibaren büyük bir sorumlulukla ilerlemiş, 10. sınıfa geçtiğinde ise yalnızca sınıfını değiştirmekle kalmamış, aynı zamanda bir üst seviyeye yükselerek sınıf atlamıştır. Bu başarı, onun disiplinli çalışmasının ve azminin en açık göstergesidir. Ahmet Tarık yalnızca ders başarısıyla değil, aynı zamanda sağlam karakteri ve arkadaşlarına karşı örnek tutumuyla da övgüye değerdir.

Değerli öğrencim Osman Emre'nin de bu vesileyle bana selam göndermesi ve hatıralarımızı paylaşması beni ayrıca mutlu etti. Final Anadolu Lisesi yıllarında tanıştığımız o güzel sınıfları, gençliğin coşkusunu ve derslerdeki samimiyeti unutmam mümkün değildir. Elbette gençlik yıllarında kimi zaman küçük kırgınlıklar yaşanabilir; ancak önemli olan yıllar sonra bu hatıraları olgunlukla anabilmektir. Emre'nin bu inceliği de kendisinin değerli bir insan olduğunun göstergesidir.

Benim için her bir öğrencim özeldir. Sizlerin bugün gösterdiğiniz başarılar, yarının güçlü Türkiye'sine ışık olacaktır. Sizlere güveniyor, daha büyük başarılarınıza şahitlik etmeyi diliyorum.

Başta Genel Müdürümüz Sayın Erdal Karagülle olmak üzere, okul idaresinde emeği geçen tüm yöneticilerimize ve kıymetli meslektaşlarıma da selam ve hürmetlerimi sunuyorum.

Saygılarımla,
Hüseyin Turan
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
#45
Betta Balıkları / Betta Yaşam Koşulları | Cinsiy...
Son İleti Gönderen OSMAN EMRE - Eyl 10, 2025, 09:21 ÖÖ
Bu eki görüntüleyemezsiniz.
Yukarda görmüş olduğunuz bir erkek bettadır. Erkekler daha gösterişli. Dişiler ise daha az gösterişli olur genelde ve dişilerde baş kısmının alt tarafına doğru üreme tüpçüğü olur.
Bu eki görüntüleyemezsiniz.
Bettalar bardakta dahi yaşayabilirler. Çünkü bu balıklarda diğer balıklardan farklı olarak su dışındaki oksijeni kendi bünyelerine almayı sağlayan labirent organları vardır. Ancak en ideal yaşam koşulları 35 litredir.

Zaten bilimsel sınıflandırmada Betta balıklarının üst grubu Labirentlilerdir. Erkek bettalar bir arada bakılamaz eğer beraber konulurlarsa ölümüne kavga ederek biri kesin ölür diğeride ölümcül yaralanabilir.

Bu belirttiğim 35 litrenin üzeri sizin imkanınıza bağlı, balık için daha büyük litre elbette daha iyidir dahada rahat eder. Ancak sıcak sudan ılık suya balık alınacaksa alıştıra alıştıra aşılaya aşılaya alınmalıdır.

Eğer 10 litre veya daha küçük hacimde bakılacaksa ısıtıcıya ihtiyaç olmaz, ancak 10 litrenin üzerinde ıstıcı mutlaka olmalı ve en az 26 dereceye sabitlenmelidir.

Üretim yapılacak bettalarda ister küçük hacim olsun ister büyük hacimli litreler olsun ısıtıcı kesinlikle olmalıdır ve 28 dereceye sabitlenmelidir. Isıtıcısız yavru alsanız dahi bir müddet sonra yavruların tümü hastalanıp ölür.

Bettalar Çok Sevilen İnsanı Dinlendirmeye Sebep Olan Çok Tatlı Balıklar

Bettalar %90 etçil beslenen balıklardır. Fakat ara ara otçul besinde tüketebilirler buda sindirim ve bağırsak sistemlerine olumlu etki eder.

Bettalarda bazı dişilerde bile beraber bakılma konusunda dikkatli olunmalı ve çok gözlemlenmelidir. Çünkü bazen dişilerde birbirlerine karşı agresif tutumlar sergileyebilmektedir.

Hatta üreme dönemine girmemiş dişiyi erkeğin yanına koyduğunuzda dahi problem çıkacaktır. Erkeğin dişiyi öldürme ihtimalini göz önüne almalısınız.
#46
Genel Tartışma / Ynt: OKULLAR AÇILIYOR
Son İleti Gönderen OSMAN EMRE - Eyl 09, 2025, 07:42 ÖS
Alıntı yapılan: Vakıf Okulları Fen ve And - Eyl 09, 2025, 07:02 ÖS🌐 Forum Bilgini Projesi

Ahmet Tarık'ın başarısı yalnızca okul sınırlarıyla sınırlı kalmamıştır. Kuzeni Osman Emre Ünlü ile birlikte kurduğu Forum Bilgini adlı forum sitesi, bilgi paylaşımına katkı sağlamaktadır. Bu proje, onun girişimci ruhunu ve teknolojiyi verimli kullanma becerisini ortaya koymaktadır. Forum Bilgini, yalnızca bir dijital platform değil; aynı zamanda Ahmet Tarık'ın paylaşımcı ve üretken kimliğinin bir yansımasıdır.

✨ Sonuç

Ahmet Tarık ALKAN, Vakıf Okulları Fen ve Anadolu Lisesi'nin hem akademik hem sosyal hem de girişimcilik alanında parlayan öğrencilerinden biridir. Onun çalışkanlığı, örnek davranışları ve vizyoner kişiliği, arkadaşlarına ve okulumuza ilham kaynağı olmaktadır.

Vakıf Okulları ailesi olarak, öğrencimizin başarılarının artarak devam edeceğine gönülden inanıyor, onunla gurur duyduğumuzu bir kez daha ifade ediyoruz.

Vakıf Okulları Fen ve Anadolu Lisesi Yönetimi

Çok kıymetli Genel Müdürüm, Müdürüm, Müdür yardımcım, Eğitim koordinatörüm ve çok kıymetli öğretmenlerim; hepinize saygılar hürmetler sunarım.

Benim aranızda tanıdığım Türk Dili Ve Edebiyatı öğretmenim olan lise 3 ve lise 4 te derslerime girmiş olan sayın Hüseyin Turan'a selamlar saygılarımı iletin lütfen.

Final Anadolu lisesinde 2010 ve 2011 de dersime gelmişti. O zamanlar gençlik işte bazen yerimizde duramıyorduk öğretmenimi kırmışsam ondan özür diliyorum.

Ancak bu vesile ile siz değerli Genel Müdürüm, Müdürüm, Müdür yardımcım, Eğitim koordinatörüm ve çok kıymetli öğretmenlerimide tanımış oldum.

Desteklerinizden ötürü çok mutlu oldum her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
#47
Genel Tartışma / Ynt: OKULLAR AÇILIYOR
Son İleti Gönderen ATA0825 - Eyl 09, 2025, 07:06 ÖS
📌 Ahmet Tarık ALKAN'ın Teşekkür Mesajı

Öncelikle Vakıf Okulları Genel Müdürümüz Erdal Karagülle'ye, Müdürümüz Abdülhamit Yıldırım'a, Müdür Yardımcımız Oğuzhan Polat'a, Eğitim Koordinatörümüz Fazlı Kartal'a ve değerli öğretmenlerime gönülden teşekkür ederim.

Bugün Forum Bilgini adlı platformda böyle bir yazıyı görmek beni hem şaşırttı hem de çok mutlu etti. Okulumun ve öğretmenlerimin bana duyduğu güveni hissetmek, bana daha çok çalışma azmi kazandırıyor. Her zaman dediğim gibi, başarı sadece bireysel değil; biz öğrenciler olarak öğretmenlerimizin rehberliğiyle yol alıyoruz.

9. sınıfta 9ANDOLU B sınıfında değerli hocam Hakan Özarslan'ın sınıf öğretmenliğinde başladığım lise serüvenim, 10ANADOLU A sınıfında sevgili hocam Hüseyin Turan ile devam ediyor. Bu değişiklik sürecinde bana destek olan tüm arkadaşlarıma ve öğretmenlerime ayrıca teşekkür ederim.

Benim için en büyük mutluluk, böyle güçlü bir eğitim kadrosunun arasında yetişiyor olmak. İsimlerini tek tek saydığınız Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Yabancı Dil, Din Kültürü, Felsefe ve Rehberlik hocalarımın her biri bana çok değer kattı.

Hedefim, bu güveni boşa çıkarmamak, çalışmalarımla hem ailemi hem de okulumuzu en iyi şekilde temsil etmek ve ileride ülkemize faydalı bir birey olmaktır.

Böylesine anlamlı bir paylaşım için okuluma, öğretmenlerime ve yöneticilerime tekrar teşekkür ediyorum. 🙏

Saygılarımla,
Ahmet Tarık ALKAN
Vakıf Okulları Fen ve Anadolu Lisesi – 10ANADOLU A
#48
Genel Tartışma / Ynt: OKULLAR AÇILIYOR
Son İleti Gönderen Vakıf Okulları Fen ve And - Eyl 09, 2025, 07:02 ÖS
📌 Öğrencimiz Ahmet Tarık ALKAN ile Gurur Duyuyoruz

Vakıf Okulları Fen ve Anadolu Lisesi olarak öğrencimiz Ahmet Tarık ALKAN'ın başarılarını, çalışkanlığını ve örnek kişiliğini kamuoyuyla paylaşmaktan büyük mutluluk duymaktayız.

Ahmet Tarık, okulumuzda öğrenim hayatına başladığı günden itibaren disiplinli tavırları, yüksek akademik başarısı ve sosyal yönleriyle dikkat çekmiştir. 9. sınıfta 9ANDOLU B şubesinde öğrenim görmüş, bu dönemde sınıf öğretmenliğini değerli hocamız Hakan Özarslan üstlenmiştir. 10. sınıfta ise 10ANADOLU A şubesine geçerek sınıf atlamış, yeni sınıf öğretmeni olarak Hüseyin Turan ile eğitimine devam etmektedir. Bu süreçte hem akademik hem de sosyal uyumunu başarıyla sürdürmüş, sınıf değişikliğini bir fırsata dönüştürmüştür.

🏫 Okul Yönetimimizin Görüşleri

Genel Müdürümüz Erdal Karagülle:
"Ahmet Tarık, disiplinli ve çalışkan duruşuyla Vakıf Okulları vizyonunu en iyi temsil eden öğrencilerimizden biridir. Onun gelişimini görmek bizlere mutluluk veriyor."

Okul Müdürümüz Abdülhamit Yıldırım:
"Başarılarıyla örnek olan Ahmet Tarık, hem okul içinde hem okul dışında adından söz ettiren bir öğrencimizdir. Ailesini ve kendisini gönülden kutluyorum."

Müdür Yardımcımız Oğuzhan Polat:
"Ahmet Tarık, derslerindeki başarısının yanı sıra sosyal projeleriyle de bizleri gururlandırıyor. Forum Bilgini gibi bir platformda yer alması, onun girişimcilik yönünü ortaya koyuyor."

Eğitim Koordinatörümüz Fazlı Kartal:
"Akademik başarıyı sosyal sorumlulukla birleştiren öğrencilerimiz geleceğe ışık tutuyor. Ahmet Tarık bu açıdan çok özel bir örnektir."

📚 Öğretmenlerimizin Görüşleri

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerimiz

Fatih Aydın: "Okuma sevgisi ve yorumlama yeteneğiyle derslerimize büyük katkı sağlıyor."

Hüseyin Turan (Yeni Sınıf Öğretmeni): "Sınıfında liderlik rolü üstlenen, çalışkan ve uyumlu bir öğrenci."

Emre Yazıcı: "Kendisini ifade etme becerisiyle dikkat çekiyor."

Recep Kılıç (Eski Edebiyat Öğretmeni): "Öğrenme aşkıyla dolu bir öğrenciydi, bugün geldiği noktadan gurur duyuyorum."

Matematik Öğretmenlerimiz

Abdülhamit İnce: "Analitik zekâsı çok güçlü."

İrfan Şengül: "Problemleri çözme ve anlatma biçimi arkadaşlarına örnek oluyor."

Enver Aran: "Matematikteki kararlılığı ve ilgisi çok değerli."

Yusuf Güven: "Her zaman aktif katılım sağlıyor."

Meryem Gül Taşdemir (Eski Matematik Öğretmeni): "Sınıfında öne çıkan, çok disiplinli bir öğrenciydi."

Fizik Öğretmenlerimiz

Gamze Yıldırım: "Fizikte teoriyi pratiğe dönüştürme becerisi çok gelişmiş."

Hayrunnisa Budak: "Sorgulayıcı yönüyle öne çıkıyor."

Mesut (Eski Fizik Öğretmeni): "Fizik dersine ilgisiyle dikkat çeken bir öğrenciydi."

Kimya Öğretmenlerimiz

Kübra Polat: "Kimya deneylerindeki merakı ve dikkati örnek teşkil ediyor."

Diğdem Boroğlu: "Bilime olan ilgisi çok güçlü."

Zeynep Turanlı (Eski Kimya Öğretmeni): "Çalışkanlığıyla kimyada hep başarı elde etti."

Yusuf Tortumluoğlu (Eski Kimya Öğretmeni): "Öğrenmeye olan isteğiyle öne çıkan bir öğrenciydi."

Biyoloji Öğretmenlerimiz

Hatice Çelik: "Biyolojiye olan ilgisi, gelecekte tıp fakültesine gideceğinin göstergesidir."

Hacer İspirli: "Detaylara verdiği önem çok kıymetli."

Fehim Karabacak (Eski Biyoji Öğretmeni): "Disiplinli ve meraklı bir öğrenciydi."

Merve Durmaz (Eski Biyoloji Öğretmeni): "Bilimsel merakıyla dikkat çekiyordu."

Tarih Öğretmenlerimiz

Hayati Ekinci: "Tarihi olaylara bakış açısı çok güçlü."

Zeynep Dündar Mindivanlı: "Merakı ve sorgulayıcı yönüyle öne çıkıyor."

Merve Gök Has (Eski Tarih Öğretmeni): "Tarihe ilgisiyle her zaman dikkatimi çekmiştir."

Coğrafya Öğretmenlerimiz

Hakan Özarslan (Eski Sınıf Öğretmeni): "Sınıf öğretmenliğim döneminde sorumluluk sahibi ve çalışkan bir öğrenciydi."

Nurşah İncesu: "Coğrafya dersindeki başarısı çok kıymetlidir."

İngilizce Öğretmenlerimiz

Muhammed Özdoğan: "Dil öğrenme azmi çok yüksek."

Arda Özkan: "Konuşma pratiğinde kararlı ve gelişime açık."

Din Kültürü Öğretmenimiz

Tarık Ziyad Büyükbaş: "Ahlaki değerlere bağlı, örnek bir öğrenci."

Felsefe Öğretmenlerimiz

Elvan Cengiz: "Sorgulayıcı düşünme tarzı çok güçlü."

Nuran Demir (Eski Rehber ve Felsefe Öğretmeni): "Düşünce tarzı ve kişiliğiyle özel bir öğrenci."

Rehber Öğretmenlerimiz

Sacit Türkmen: "Hedeflerini belirlemiş ve kararlılıkla ilerleyen bir öğrenci."

Nuran Demir (Eski Rehber ve Felsefe Öğretmeni0100,0): "Gelişim sürecini yakından takip ettim, çok azimliydi."

🌐 Forum Bilgini Projesi

Ahmet Tarık'ın başarısı yalnızca okul sınırlarıyla sınırlı kalmamıştır. Kuzeni Osman Emre Ünlü ile birlikte kurduğu Forum Bilgini adlı forum sitesi, bilgi paylaşımına katkı sağlamaktadır. Bu proje, onun girişimci ruhunu ve teknolojiyi verimli kullanma becerisini ortaya koymaktadır. Forum Bilgini, yalnızca bir dijital platform değil; aynı zamanda Ahmet Tarık'ın paylaşımcı ve üretken kimliğinin bir yansımasıdır.

✨ Sonuç

Ahmet Tarık ALKAN, Vakıf Okulları Fen ve Anadolu Lisesi'nin hem akademik hem sosyal hem de girişimcilik alanında parlayan öğrencilerinden biridir. Onun çalışkanlığı, örnek davranışları ve vizyoner kişiliği, arkadaşlarına ve okulumuza ilham kaynağı olmaktadır.

Vakıf Okulları ailesi olarak, öğrencimizin başarılarının artarak devam edeceğine gönülden inanıyor, onunla gurur duyduğumuzu bir kez daha ifade ediyoruz.

Vakıf Okulları Fen ve Anadolu Lisesi Yönetimi
#49
Genel Tartışma / Ynt: Forumbilgini.com Hakkında
Son İleti Gönderen EFSANE - Eyl 09, 2025, 01:13 ÖS
Yeni kaydoldum başarılar dilerim.

Güzel forum.
#50
Piyasa Yorumları / Altın Hızını Alamadı | Tüm Ens...
Son İleti Gönderen OSMAN EMRE - Eyl 09, 2025, 09:21 ÖÖ

Ons altın 3651$ seviyesinin de üzerlerine çıkarak 3660$'ı test etti. Tabi ki bu gram altında da fiyatın artmasına sebep oldu.

Dolardan da destek alan gram altın doların kapalı çarşıda 41,50 olması ile gram altın kapalı çarşıda 4940₺'ye kadar atak yaptı.

Gram altında herhangi bir düşüş beklentim yok gram altın artışına devam edecektir.

Ons altında ise ara ara hafif oynamalar olsada yeniden toparlanıp 3900$ seviyesini test etmesi ihtimal dahilindedir.

Dolarda ise yine yavaş yavaş artışlar olacağını öngörüyorum. Dolardan bahsetmemin sebebi gram altın dolara bağlı.

Avro tahminide yapayım. Avro dolardan daha hızlı artış yapacaktır.

Gümüşe bakacak olursak altına kıyasla daha düşük bir performans sergileyeceğini söyleyebilirim. Zira altın gümüş rasyosu uzun periyotta her zaman artış yönünde olmuştur yani altın daha çok artmıştır gümüşe kıyasla uzun vadede.


Brent petrol 70$'ı test edebilir. Bist100 de artış olacağı kanısındayım. Bist100 kısa vadede 11000 seviyelerini görebilir. Bitcoin bu aralar yeni bir atağa kalkabilir.